Opdracht
VTi (Vakschool Technische installaties) Amsterdam leidt de technische professional van de toekomst op en promoot het installatievak onder jongeren.
Een van de doelstellingen van deze publiek private samenwerking tussen het ROC en bedrijfsleven is om structurele, kwalitatief hoogwaardige bpv plekken te realiseren. VTi vroeg Bureau Brand om in kaart te brengen waar de kansen liggen om die BPV naar een hoger niveau te tillen én structureler te borgen.
Aanpak
Om de huidige situatie in kaart te brengen ging Bureau Brand via co-creatie sessies in gesprek met het onderwijs, ondernemers en studenten. Tijdens deze brownpapersessies brachten wij de ‘Ist’ situatie in kaart (zoals stages en bpv nu verlopen). Ook haalden wij de knelpunten op waar de stakeholders momenteel tegen aanlopen. Dit deden wij op de drie onderdelen: Mensen, Processen en systemen.
Resultaat
Uit deze sessies is een geweldige hoeveelheid informatie naar boven gekomen. Met deze informatie hebben wij na uitgebreid onderzoek 3 ‘customers journeys’ kunnen maken met de stagecyclus als uitgangspunt. Deze inzichten vertaalden we vervolgens naar kansen. Deze presenteerden wij aan de Vakschool Technische installaties.
De resultaten zijn zeer positief ontvangen. Zo positief dat de Vakschool Technische installaties aan Bureau Brand heeft gevraagd om ook de instroomlijn in kaart te brengen en een slim proces te ontwikkelen voor een leertraject voor langdurig werklozen.
Weten hoe onze aanpak jouw bedrijf of organisatie kan helpen? We vertellen je graag meer!
Neem contact op of bel direct even met Maarten (06-40786622)