Skip to main content
XS SM MD LG XL
WORD DÉ TALENTMAGNEET IN JOUW MARKT

Een Engelse marketeer vertelde onlangs een interessant gegeven.

Als je naar een kleur op jouw televisie kijkt, of op het beeldscherm waarop je dit nu leest, dan zie je bijvoorbeeld de kleur geel op deze website staan

(kleurcode #ffc330 voor de liefhebber).

 

Je denkt daar niet over na, je ziet gewoon een kleur en het is duidelijk geel.

Logisch.

Toch is het vreemd: het beeldscherm waar je naar kijkt bestaat maar uit drie kleuren: rood, groen en blauw; de zogenaamde RGB kleuren.

Geen geel.

Hoe kan dit?

Kort gezegd komt het erop neer dat onze hersenen op basis van golflengtes waarlangs die drie RGB kleuren uitstralen een kleur ‘bedenken’.

De kleur geel die jij ziet op deze website is dus niet geel in de computer; het is geel in jouw perceptie. in jouw hoofd.

Het zit tussen je oren; letterlijk.

 

In het hoofd van studenten

Als je studenten wilt werven voor jouw bedrijf dan is hetzelfde fenomeen aan de hand:

Jouw bedrijf heeft een aantal eigenschappen.

Veel van jouw concullega’s die ook op zoek zijn naar stagiairs hebben vergelijkbare eigenschappen.

Je zit in een gebouw, er zijn collega’s, er is een koffiemachine, er zijn computers met de juiste software of er is gereedschap, er zijn klanten..er is een bedrijfsbus. Hoezo Unique Selling Point?

Natuurlijk is er variatie, maar in de kern kan een student op meer plekken de kennis en vaardigheden ontwikkelen die ze bij jou kunnen leren.

 

Dat betekend dat het beeld dat studenten van jouw hebben niet zozeer bepaald is door hoe jouw stagevacature feitelijk is.

Het is voor een belangrijk deel bepaald door de manier waarop de hersenen van de student het beeld verwerken tot een een plaatje.

Zorg er daarom voor dat de studenten die jij wilt binnenhalen in jouw bedrijf of organisatie een positief, leuk plaatje in hun hoofd maken van jouw bedrijf.

Ga tussen de oren zitten dus.

 

Wij helpen jouw bedrijf daarbij. Check onze training en ons workshopaanbod.

Even laagdrempelig beginnen? Dan is onze wekelijkse nieuwsbrief wellicht iets voor jou. Check www.werfslim.nl

 

 

Ps: Het grappige is dat de verhoudingen waarmee de makers van deze schermen werken speciaal voor mensen zijn gemaakt. Andere diersoorten zien andere kleuren omdat hun hersenen de golflengtes van het licht dat via hun ogen binnenkomt anders verwerkt. Een duif ziet dus iets anders, een vis ook. 

Hier een heldere uitleg van het fenomeen.

 

Gratis stageboek preview ontvangen?

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com