XS SM MD LG XL

Word een magneet voor jong talent
Bespaar tijd en geld op HR

Op dinsdag 11 september, aan het begin van dit nieuwe schooljaar, presenteert Maarten Brand het Grote Stageboek voor Werkgevers; het allereerste managementboek over stages. Dit doet hij op Inholland Haarlem met een bijeenkomst voor onderwijs en ondernemers.

HAARLEM –  Maarten Brand, projectleider van Haarlems lokaalste stagebureau ‘Connectie’ lanceert op dinsdag 11 september 2018 tussen 16 en 18 uur het allereerste managementboek over stages. Dit doet hij met een bijeenkomst voor onderwijs en ondernemers op de Haarlemse Startup Campus van Hogeschool Inholland. Tijdens deze bijeenkomst lanceert hij het boek en gaat hij via een paneldiscussie in gesprek met mensen uit het bedrijfsleven, het onderwijs en de wetenschap.

Maarten wil met dit boek zijn kennis en ervaring in het werven en begeleiden van stagiairs delen. Zijn doel is dat bedrijven en organisaties nog meer uit stages halen voor zichzelf én voor studenten.

Is dit nodig?

stageboekJa. Er is grote concurrentie tussen bedrijven om jong talent te werven en te binden. Daarnaast is er een groeiende maatschappelijke vraag aan bedrijven om meer samen te werken met het onderwijs. Er is behoefte bij stagebedrijven aan handvatten waarmee zij hun belangrijke rol in het opleiden van jong talent goed kunnen oppakken. Dit boek biedt die handvatten.

Maarten vertelt: “Het verbaasde mij dat er nog geen boek is dat bedrijven helpt om stages slim en effectief te organiseren. Je komt als student bij een bedrijf om iets over een vak of een branche te leren. Dan is het voor bedrijven meestal niet zo lastig wát je een student over een beroep leert. Hoé je dat doet is vaak veel lastiger. Dit boek laat zien dat je als bedrijf de werving en begeleiding van stagiairs vaak met eenvoudige aanpassingen snel  kunt verbeteren.”

Met achtergronden, praktijkvoorbeelden, checklists en interviews met mensen uit onderwijs, bedrijfsleven en de wetenschap laat Maarten zien welke kansen en mogelijkheden bedrijven hebben om stages slim te organiseren.

Dat het boek op veel interesse mag rekenen blijkt wel uit het feit dat het niet meer mogelijk is om je aan te melden voor de bijeenkomst op 11 september. Deze is volgeboekt.

Het boek verschijnt bij uitgeverij Haystack. Meer over Maarten lees je op zijn eigen site: www.bureau-brand.nl. of op zijn linkedinpagina.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie over het boek en over de lancering op 11 september kunt u contact opnemen met Maarten Brand op 06-40786622.

Gratis stageboek preview ontvangen?