Skip to main content
XS SM MD LG XL

Je hebt een set afspraken en gedragingen die bij jouw bedrijf horen. 

Je hebt wat je vind met zn allen: Dit zijn jouw waarden

En je hebt een set afspraken hoe je met elkaar omgaat: Dat zijn jouw normen.

Dit noem je samen jouw bedrijfscultuur.

 

Zo’n cultuur ontstaat niet uit lucht, plotseling.

He, wat is dat? Wat leuk, een cultuur.

Zo werkt het niet.

Niets heeft betekenis van zichzelf

Wij geven er betekenis aan. 

En als wij hier met veel menen dezelfde betekenis aan geven, dan is dat cultuur 

Dit is niet belangrijk van zichzelf. 

Het is belangrijk omdat jullie besluiten dat het belangrijk is.

Besef dat jij betekenis geeft aan dingen .

En dat jouw betekenis dus geen vastgeketende natuurwet is, maar iets dat je actief kunt beïnvloeden.

Kunt veranderen, of juist versterken.

Besef dat jij betekenis geeft aan dingen .

Maarten brand

Welke betekenis geeft jouw bedrijf aan het thema stages, aan welk gedrag van studenten en medewerkers geven jullie een positieve betekenis? Hoe past leren in jullie bedrijf?

Hoe kijken jullie naar mensen met een lage opleiding?En welke ruimte is er voor mensen om zichzelf mee te nemen binnen jullie bedrijfscultuur? Wat nemen studenten mee na de receptie, en wat laten ze achter? Moeten stagiairs in jullie keurslijf, of passen jullie je juist heel erg aan?

Als je die vraag kunt beantwoorden, heb je een prachtig uitgangspunt om gericht stagiairs te bereiken en meer talent te werven voor jouw bedrijf. Het geeft je direct een spiegel om eens in te kijken: Die student die bij ons komt stagelopen, krijgt die echt de kans om een frisse blik te geven op onze zaak, of willen we liever geen kritiek maar handjes zonder gezeur?

Als je dat weet, besef je dan: 

Het is een keuze. 

 

Gratis stageboek preview ontvangen?