Skip to main content
XS SM MD LG XL
WORD DÉ TALENTMAGNEET IN JOUW MARKT

Bij de pitch van een employer branding bureau las ik dat ze ‘merken maken van werkgevers’.

Mooie slogan.

Wel heb ik mijn twijfels of het werkt.

Het merk van jouw bedrijf is namelijk niet het logo, of de tekst op jouw werken-bij site.

Dat is een misverstand.

Het merk zit in het hoofd van de student die jij probeert te bereiken.

En dat ziet er bij iedereen anders uit.

Je hebt dus niet 1, maar duizenden kleine merkjes.

Die merkjes kun je natuurlijk sturen, maar niet volledig beheersen.

Jouw logo? Mooi instrument om mee te communiceren richting studenten

Het is een symbool.

En jouw merk als de ‘som van alle indrukken die mensen opdoen van jouw bedrijf’?

Dat is nog niet het resultaat: studenten kunnen massaal jouw bedrijf tegenkomen en toch niet solliciteren op jouw stagekansen..

Jouw merk als stagebedrijf is het resultaat van jouw inspanningen om studenten te werven.

Werf je veel studenten?

Vertellen veel studenten graag enthousiaste verhalen over hun ervaring bij jouw bedrijf?

Dan heb je een sterk merk.

De claim dat je van een bedrijf of organisatie een ‘merk’ kunt maken is daarom niet helemaal waar.

Het is ook niet onwaar, het ligt genuanceerder.

 

Wat is een merk dan wel?

Het merk is de soep die studenten in hun hoofd koken van de materialen die jij op ze afvuurt.

En die soep smaakt bij iedere individuele student nét even anders.

Het is jouw taak om te zorgen dat die soep zoveel mogelijk op elkaar lijkt

En positief is.

Jouw merk is dus veel meer een reputatie.

 

Begin aan het einde

Terug naar de slogan van het bedrijf waarmee ik begon.

Als je een merk maakt van werkgevers dan doe je dat niet met een gelikte campagne.

Dat is een ingrediënt. Het is het resultaat van de inspanningen om studenten op stage te krijgen in jouw organisatie.

Ik ben daarom niet zo geïnteresseerd in de vraag of de campagne mooi, groot of multichannel whatever is.

Ik ben veel meer geïnteresseerd in de vraag of studenten ook echt massaal solliciteren.

En of studenten vervolgens een topervaring hebben in jouw bedrijf op alle elementen van de stagecyclus© 

Bij onze aanpak gaat het daarom altijd vanuit het vetrekpunt:

Wat willen wij bereiken?

Wat is het resultaat dat jouw bedrijf nodig heeft?

Als je dat weet, dan kun je gericht aan de slag.

Starten? Dat kan hier

 

 

Gratis stageboek preview ontvangen?

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com