Skip to main content
XS SM MD LG XL
WORD DÉ TALENTMAGNEET IN JOUW MARKT

Data en informatie zijn twee verschillende dingen.

Van de week dacht ik weer eens aan een belangrijke les die ik leerde, van wie weet ik niet meer precies.

Wat ik nog wel weet is dat ik een semi-verhitte discussie voerde met een datacruncher van een groot bedrijf.

De vrouw, stukken slimmer dan ik, met een onberispelijk cv en een glanzend witte Tesla hield bij hoog en bij laag vol dat je kunt werven wat je wilt, maar dat je nergens komt zonder data.

Ik kon het op veel punten niet met haar oneens zijn, al was het maar omdat zij qua datawetenschap een stuk dieper op de materie ingewerkt is dan ik.

Toch was er 1 punt dat ik inbracht en waar zij mij gelijk in moest geven.

Dat is het verschil tussen data en informatie; je kunt via onderzoeken cijfers en respons verzamelen wat je maar wilt, het zal  pas echt interessant en waardevol zijn als je er vragen aan gaat stellen.

Dan is het geen data meer, maar informatie.

Zonder die vragen blijft data precies wat het is: Een kale set gegevens.

Je kunt dus alles meten rondom stages in jouw bedrijf.

En alles aan studenten vragen over hun ervaringen en waardering voor jouw bedrijf en jullie aanpak.

Je kunt cijfers verzamelen tot je groen ziet.

De waarde van die feedback komt er pas uit als je die informatie gaat gebruiken.

Dit doe je door er vragen aan te stellen.

Of door die informatie te verpakken in een helder kader.

Een verhaal bijvoorbeeld dat je gaat vertellen over jouw bedrijf en hoe goed jullie met studenten omgaan.

Of hoe belangrijk het is om met stagiairs te werken.

Informatie komt tot leven in de hoofden van mensen als je er een verhaal van maakt

Het zijn jouw handelingen die kale data in waardevolle informatie kunnen veranderen.

Wij helpen

 

 

 

Gratis stageboek preview ontvangen?

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com