Skip to main content
XS SM MD LG XL

Leren=Veranderen

Focus op die verandering.

Ervaringen eerst.

Stages

Stages zijn een vorm van onderwijs. Onderwijs is het overbrengen van kennis, vaardigheden en attitudes met vooraf vastgelegde doelen. 
Het is een specifieke vorm van onderwijs namelijk ‘leren dat plaatsvindt in reële arbeidssituaties als leeromgeving en met werkelijke problemen uit de arbeidspraktijk als leerobject’; ook wel ‘werkplekleren’ genoemd. Daarbij speelt in het werkplekleren naast leren van vastgestelde doelen ook ‘impliciet’ leren een rol. Dit is leren ‘tussen de regels door’.
Een student in het beroepsonderwijs brengt tussen de 40 en 60% van de studietijd door in een vorm van werkplekleren. Bij leerwerktrajecten is dit nog veel meer tijd.
De waarde en het succes van dit onmisbare onderdeel van een beroepsopleiding staat of valt met de kwaliteit van de inzet en afstemming tussen school en bedrijf. Wij zien dat zowel scholen als bedrijven moeite hebben om de stage zo te organiseren dat alle betrokken partijen (de student, de school en het bedrijf)alles uit deze periode halen en om dat impliciete leren met de expliciete doelen van school te verbinden. Daarom helpen wij bedrijven en scholen om die verbinding te organiseren. Maar waar let je op? 

Het draait om verandering

Stages draaien net als alle andere praktijkervaring in essentie om verandering; je leert/ervaart nieuwe dingen die je op school niet kunt leren en ervaren. Het is de taak van jouw bedrijf om die verandering zo te begeleiden dat een student zich op een prettige, leerzame manier van de huidige situatie (de status quo) naar een nieuwe situatie beweegt; doorzettingsvermogen toont om die verandering door te maken. Het is de taak van een samenwerkingsverband tussen onderwijs en bedrijven om die begeleiding door bedrijven drempelloos te laten verlopen.
Meer kennis, meer ervaring, meer vaardigheden zijn het effect van dat doorzettingsvermogen.

Stages as a service

Wij geloven dat stages een dienst zijn die je verleent. De dienst op zich (de stage) maakt niet hét verschil in de beleving van die stage bij studenten, dus ook niet bij de vraag of stagiairs jouw service waarderen. Niet bij de keuze voor een stage, niet bij de inhoud zelf. De manier waarop jouw bedrijf de service verleent wel. Wat je kunt leren bij jouw bedrijf kan immers bij meer bedrijven.
Hoé je jouw aanbod aanbiedt maakt wel alle verschil. Het draait om de ervaringen die je de stagiair geeft.

Wij maken betere ervaringen

Onze ambitie is dat jouw bedrijf aantrekkelijker is voor studenten dan voor je met ons werkte en jouw project interessant om aan mee te doen. Zo’n goed imago krijg je alleen met betere begeleiding van stages en een betere organisatie van de samenwerking. Daarom focussen we op de ervaringen van de studenten in jouw hele bedrijf (of op jouw hele afdeling). Daar geloven we in!

Leuk is anders

Geweldige ervaringen ontstaan dankzij effectiviteit. De beste stages draaien niet om moeilijke koffie of zitzakken, de beste projecten draaien niet om gezellige borrels. Het gaat om een geweldig resultaat  via een effectieve route. Natuurlijk is het belangrijk dat het aanbod aantrekkelijk is. Een leuk, gezellig hip of coole ervaring is daarvan een gevolg. 

We zijn er niet voor jou (sorry)

Onze projecten gaan over jou, maar vooral over de ervaringen van jouw doelgroep tijdens de contactmomenten.
Daarom is dat in onze projecten het uitgangspunt.

One size fits niet all

Heb jij we eens twee identieke projecten of bedrijven gezien? Wij ook niet. Daarom geloven wij  niet in een one-size-fits-all aanpak.
Wel geloven wij in grondigheid, herhaalbaarheid en tempo. 

Duurzame stages

Onze aanpak richt zich altijd op concrete oplossingen voor de lange termijn, zodat jouw bedrijf of project direct voor langere tijd is geholpen. Niet alleen windowdressing dus.  Echte oplossingen, duurzaam. 

Wij maken je slimmer.

Jij moet het uiteindelijk toch zelf doen. Daarom zorgen wij ervoor dat je alles uiteindelijk ook zelf kunt. Wel zo handig. Lopen wij ook niet onnodig in de weg.

Sneller=beter.

Als bedrijf of organisatie wil je concrete, actiegerichte adviezen, het liefste zonder vuistdik rapport. Wij zorgen ervoor dat onze inzet direct vertaald kan worden naar concrete acties.  Waarom in 50 pagina’s als het ook in 5 kan? En waarom een jaar als het ook in 2 maanden kan?

Soms moet je vertragen om te versnellen.

Sneller dingen aanpakken is iets anders dan ad-hoc gaan rennen om te zien waar je onverwacht over een drempel struikelt. Wij zetten een stapje terug om eens kritisch te kijken waar in jouw bedrijf de echte drempels zitten. Die brengen we in kaart en pakken we desgewenst aan. Een marathon lopen in plaats van de 100 meter horden, daar streven wij naar.

Eerst probleem oplossen, dan strik erom.

We zijn gefocust op het in kaart brengen van jouw knelpunten. En het verzinnen van slimme, snelle oplossingen voor deze knelpunten. Dit vanuit het idee: Eerst de winkel goed inrichten, dan pas de etalage versieren. Te vaak zien wij het omgekeerde gebeuren. Zonde. 

We vullen het niet voor je in.

Keuzes over jouw bedrijf of samenwerkingsverband maak je zelf. Wij helpen je met kennis en inzichten om die keuzes over betere ervaringen te definiëren en om die keuzes te maken. Denk je het beter te weten? Dan is dit waarschijnlijk ook zo tot het tegendeel bewezen is. Even goede vrienden.

Gratis stageboek preview ontvangen?