Skip to main content
XS SM MD LG XL

Bij het bouwen aan een geweldig imago als stagebedrijf steek je veel tijd en energie in het bieden van een topervaring.

Bij het inrichten van zo’n ervaring kun je twee routes kiezen.

Grofweg, zijn natuurlijk heel veel tinten grijs tussen, maar daar richt ik mij nu niet op.

 

Route 1:

Je maakt een uitgewerkt programma op basis van missie, purpose en het realiseren van ambities.

Een beetje de hoog over route dus.

Prachtige route, die vanuit een positieve insteek echt waarde oplevert omdat je mensen een topervaring geeft.

Niets mis mee.

Het probleem is wel dat deze route groots en meeslepend is en daardoor veel tijd, energie en geld kost.

 

Route 2:

Je achterhaalt wat studenten bloedje irritant vinden.

En je fixt dat.

Simpel. 

Ik weet uit ervaring dat route 2 snel en effectief werkt.

Waarom?

Omdat je snel, gericht de problemen achterhaalt en vervolgens gerichte oplossingen bedenken en toepast.

Want een missie is mooi, en een purpose fantastisch, maar als de processen compleet van de pot gerukt zijn en de mensen geen idee hebben wat ze moeten doen dan zit je daar mooi. Met je missie.

Ik zou daarom eerst de knelpunten gericht aanpakken.

Pas daarna die geweldige ervaring vertalen naar de hoog-over route.

Zin om irritaties te achterhalen en gericht op te lossen?

Onze stagecyclus is hét instrument om te gebruiken bij het achterhalen en oplossen van die irritaties.

Wij gebruiken ‘m als tool in bijvoorbeeld onze ont-wikkelaar.

Zo ben je in korte tijd in staat om de ervaringen van stagiairs een enorme boost te geven. 

Goed voor de stagiair, goed voor jouw imago en geweldig voor de stage-ervaring. 

 

Gratis stageboek preview ontvangen?