Skip to main content
XS SM MD LG XL

Veel bedrijven willen graag stagiairs werven

Het is een effectieve, voordelige en duurzame manier om jong talent voor jouw organisatie te winnen

Én te behouden.

Zij doen daarom hun best om een geweldig aanbod te maken.

Een veelgemaakte fout is dat zij zich hierbij focussen op hun eigen aannames en uitgangspunten.

 

Dan zit een club mensen in een brainstorm,

En bedenken ze hele leuke opdrachten, teksten, campagnes enzovoorts..

Maar wel vanuit hun eigen perspectief en allerlei aannames over hoe leuk/sfeervol hun bedrijf is,

En wat zij zelf denken dat een goed aanbod is.

 

Als er vervolgens te weinig respons komt ligt dat niet aan hun aanbod

‘Want dat was toch zo leuk’?

Om vervolgens weer een brainstorm te houden

En tot dezelfde conclusies te komen als in de vorige.

Enzovoorts.

Deze aanpak kom ik nog vaak tegen

En dat is logisch

Het is veilig.

Het alleen ook:

  • Zonde van de tijd.
  • Zonde van de energie.
  • Zonde van de middelen.

 

Maak niet de fout dat je bij het het zoeken naar het ideale aanbod jouw behoefte aan zekerheid en zelfbevestiging ten koste laat gaan van accuratesse van jouw aanbod.

Natuurlijk weten jij en jouw collega’s hoe jouw bedrijf werkt,

wat voor toffe dingen je allemaal kunt doen en leren op stages.

Maar is dat ook wat jullie doelgroep belangrijk vindt?

Of wat zij willen doen?

Weet je dat zeker?

Echt?

Zeker weten?

Of bevestigen jullie elkaar?

Omdat het leuk is om het gevoel te hebben dat je een geniale ingeving hebt.

En je stiekem niet graag jouw geniale idee bloot stelt aan de realiteit.

 

Onderzoeken wat jouw doelgroep écht wil vereist meer inspanning.

En de spannende sprong om het aan de studenten zelf te vragen.

Wat willen jullie precies?

En wat vinden jullie hiervan?

Wij denken dat het leuk is; klopt dat?

 

De bedrijven die zich onderscheiden op de huidige krappe arbeidsmarkt snappen dat ze met de billen bloot moeten.

En zich kwetsbaar op durven te stellen.

Door te zoeken naar de échte drijfveren

En antwoorden te geven op de échte vragen die hun doelgroep heeft.

In plaats van het aanbieden van pingpongtafels ‘omdat dat zo lekker hip is’.

En hun als ballenbak verklede kantoortuinen volzetten met zitzakken.

 

Die tijd is geweest.

Hoe je dit doet?

Door met de studenten in contact te zijn

Te snappen waar hun behoeftes liggen.

En te laten zien dat je interesse in ze hebt.

En vervolgens steeds bij te sturen op basis van de omstandigheden.

Niet op basis van jouw aannames.

Maar op basis van de feiten en de feedback die je krijgt.

Dood aan de zitzak.

 

Ook onderscheidend zijn?

Met onze workshops of onze ont-wikkelaars leg je de basis!

Gagarandeerd zitzakloos.

 

 

 

Gratis stageboek preview ontvangen?