Skip to main content
XS SM MD LG XL
WORD DÉ TALENTMAGNEET IN JOUW MARKT

Zoekende hoe je stages benut op een krappe arbeidsmarkt?

Doe je zelf en jouw bedrijf een plezier en ga niet door met zelf googlen

Boek een consultcall.

Stages beter benutten; je wil wel maar waar begin je?

Of je probeerde al van alles, maar ’t lukt niet.

Steek jouw energie in de zaken die jouw imago echt kunnen versterken.

Maak daarbij gebruik van een expert, iemand met een frisse blik en een helikopterview.

De consultcall is onze Stagesprint in kleinverpakking.
In een online sessie van pak ‘m beet twee uur helpen wij je om stages gericht en slim(mer) aan te pakken.

Dit doen we aan de hand van de door ons ontwikkelde Stagecyclus en Stagematrix.

Gun jouw bedrijf een frisse kijk op de zaak

 

Een kijk op JOUW zaak om precies te zijn.

Want ieder bedrijf is uniek.

Die algemene tips zijn natuurlijk handig,

een erkenning als leerbedrijf of als stagebedrijf is prima als vertrekpunt of om mee te showen dat je studenten serieus neemt.

Het gaat er uiteindelijk om wat nodig is in jouw context.

En het is precies die context die wij in kaart brengen en analyseren tijdens deze online sessie.

 

Hoe verloopt een call?

Tijdens de call ga ik met jou verkennen waar  de kansen liggen om het werven en begeleiden van studenten (nog) beter te benutten als instrument om een ijzersterk imago op te bouwen.

Of waarmee je een vliegende start kunt maken..

Dit doe ik aan de hand van de Stagematrix; een heel handig instrument waarmee we precies kunnen pinpointen waar in jouw bedrijf en in jouw aanpak kansen liggen op verbeteringen. De matrix is een combinatie van de zes elementen van de stagecyclus (zie het plaatje hier onder) en de zes kenmerken van succesvolle stagebedrijven.

Door deze matrix stapsgewijs door te nemen aan de hand van ongeveer 90 stellingen heb je in 1 klap glashelder waar jouw kansen liggen om het (nog) beter aan te pakken.

90? Zoveel?

Ja, we staan niet uren stil bij iedere stelling hoor, maar we willen grondig zijn.

En we denken dat jij dat ook wil, dus vandaar.

De  matrix vertalen wij vervolgens naar een canvas waarop wij heel concreet maken wat je gaat doen om jouw bedrijf te laten aansluiten op die 6 kenmerken van succesvolle stagebedrijven. Dit doen we door experimenten te bedenken; concrete acties die je snel kunt gaan uitrollen met zichtbare, haalbare doelen.

Waar hebben we het over in zo’n call?

Je kunt onze kennis ophalen voor antwoord op vragen als:

  • “Hoe zorg ik dat studenten wél reageren op mijn vacatures?”
  • “Waar kan ik aandacht aan geven om snel resultaat te boeken?
  • “Hoe richt ik mijn verkoopverhaal slimmer in”
  • “Kan mijn aanbod aan studenten beter”
  • “Zo ja: hoe pak ik dat aan”

We kunnen ook samen een deepdive doen: 

  • Je twijfelt aan de manier waarop stagiairs begeleiding krijgen
  • Je ziet dat je wel van alles probeert, maar het lukt niet om resultaat te boeken.
  • Je hebt het probleem van de student niet scherp
  • …en daardoor onzeker over de waarde van je oplossing

 

Hoe werkt het?

Je boekt een call in via de online agenda ,dat ziet er zo uit:

voorbeeld calendly consultcall planning

 

Op het afgesproken datum en tijdstip hebben we contact; gewoon online of telefonisch.

Zo ben je geen reistijd kwijt. Wel zo effectief.

Ik maak daarvoor een link* aan.

Je kunt bij het plannen van de datum al aangeven waar je het over wilt hebben en vragen stellen.

Hoe lang duurt een call?

Een call duurt ongeveer 2 uur.

We gebruiken de tijd om haarscherp te krijgen waar jouw bedrijf of organisatie de ervaring van studenten nog beter kan maken en hoe je dat vertaald naar concrete experimenten.

Het is een ideale manier om te zien waar je gericht jouw aandacht kunt gaan besteden om studenten te bereiken (en binnen te halen!)

Hoe je dat precies aanpak kun je bijvoorbeeld snel uitwerken met een stagesprint. 

Wat levert het op

Goeie vraag.

Dat wisselt. Soms helpt het een bedrijf om het aanbod aan de studenten die zij willen bereiken van ‘GOED’ naar ‘FANTASTISCH’ te brengen.

Vaker is het een grote eerste stap met heldere conclusies waar  je gericht aan de slag kunt gaan.

En soms concluderen we dat jullie al lekker bezig zijn en écht grote verbeteringen niet nodig zijn.

Het hangt dus af van de huidige situatie.

 

Wat je altijd krijgt:

Je hebt haarscherp waar in jouw bedrijf de kansen liggen om een beter aanbod te bouwen voor stagiairs, je kunt dus altijd gericht aan de bak.

En je krijgt een canvas waarop we samen bepalen welke acties je kunt ondernemen om jouw specifieke situatie nog leuker, beter, mooier en aantrekkelijker te maken.

Dit canvas kan een vertrekpunt zijn voor een Stagesprint waarin je met jouw team zelf de oplossingen gaat bedenken en testen. 

Investering

Is natuurlijk de vraag: wat is de investering?

Logisch.

  • Een consultcall is 350 euro.
  • Ex btw.
  • Je krijgt een factuur van ons.
  • Boek je direct aansluitend een stagesprint? Dan is de consultcall gratis.

Vragen?

Tuurlijk. info@bureau-brand.nl of bel Maarten op; 06-40786622. We vertellen je graag meer.

 

*Meestal is dat via Google Meet of via Zoom. 

Als je liever via een andere tool praat, ook goed. 

Bellen is trouwens ook geen probleem. 

En wil je graag dat ik persoonlijk langskom? Kan, ik ben in het echt ook heel aardig.  Dan reken ik wel reiskosten.

 

Stages zijn een heel lang sollicitatiegesprek

[mc4wp_form id="135"]
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com